Brüsszel belvárosában megszólaltunk az iskolában tanult francia, illetve német nyelven is. Európa egyik legszebb főterét, valamint a csoki - és csipkeboltokat turisták ezrei árasztották el, a levegőt finom waffel és kisvendéglők főételeinek vonzó illata lengte be. Szabadidőnkben ezeket az ételeket meg is kóstolhattuk, ezt követően a Szt. Mihály katedrálisba is betértünk. Ezután utunkat a brüsszeli Atomium felé vettük, itt mindenki egy nagy tál helyi sültkrumplival jutalmazta meg magát. Este már Franciaországban, egy úgynevezett „Formule 1” nevű szállóban éjszakáztunk.

Reggel mindenki izgatottan kelt (még a Nap előtt), hiszen indultunk Calais-ba, ahol a 6:45-ös komppal haladtunk szélsebesen a szigetország felé. Mire a nap felkelt, mi már a doveri fehér sziklák ormait fotóztuk. Egy körülbelül 40 perces buszutazással megérkeztünk Canterburybe, itt kisebb csoportokra bontva néztük meg a gyönyörű Canterbury katedrálist, ahol a Johnny English vígjáték egyik részét forgatták 3 évvel ezelőtt. Azonban ez a monumentális építmény nem elsősorban Rowan Atkinson remek filmje miatt, hanem méltán híres szépségének köszönhetően ismert: a gótika gyöngyszeme kívül s belül is pazar látványt nyújtott.

Délután elértük utazásunk fő célpontját: Londont. A rettegett Tower igazán népszerű turisztikai látványosság. Kedves idegenvezetőnk, Erika bevezetett minket a középkori élet rejtelmeibe, s megtudtuk azt is, hogy a rengeteg kínzóeszközön kívül a királyi koronázási ékszereket is itt őrzik. Csoportokba rendeződve fedeztük fel London legrémisztőbb kivégzőhelyét, ám a legemlékezetesebb számunkra mégis a sok gyönyörű briliánssal és megannyi drágakővel díszített, ékes koronák látványa maradt.

Kimerült csapatunk örömmel foglalta el különleges szállását: fogadó családjainknál tölthettük a programunk utáni időt. Általában 2-4 gyerek szállt meg egy családnál, ahol vacsorát, reggelit és csomagolt ebédet biztosítottak számunkra minden nap.

A következő nap különleges élményeket tartogatott számunkra. A királyi obszervatóriumhoz, azaz Greenwich-hez indultunk először. Itt különleges képeket készítettünk: a 0. hosszúsági körnél jobb lábunkat a keleti, bal lábunkat a nyugati féltekére helyezve.  Délután VIII. Henrik palotája várt minket Hamptoncourtban. A vöröstéglás épület rendkívüli részletességgel mutatja be a király konyháját. Megismerhettük az akkori étkezőt, kamrát, tűzhelyet, sőt még a konyhai eszközök tárolását is. A kert több csodát is rejt: a világ első teniszpályája itt foglal helyet. Maga VIII. Henrik is játszott itt. További érdekesség a hatalmas útvesztő, melyben mi szerencsére nem tévedtünk el. A nap nyugtával a csoport kétfelé oszlott, így bolyongtuk be a  világ legnagyobb Természettudományi Múzeumát, illetve a British Múzeumot. A Természettudományi Múzeumot megtekintők a Harrods áruházba is ellátogattak - ahol maga a királynő is vásárol-, a Hyde parkban felkeresték Diana hercegnő emlékkútját is, a „British Múzeumosok” pedig az Oxford Street zsongását élvezték.

Következett az igazi kalandtúra! Utazásunk 4. napján busz nélkül, kimerítő, ám annál tartalmasabb városi sétával látogattunk el London belvárosának legismertebb látványosságaihoz. A Temze partján szálltunk ki a buszból, közvetlen a London Eye-jal szemben. Ez a hatalmas óriáskerék végül napunk záró programja volt. A Trafalgar téren elszavaltam Shakespeare 75. szonettjét, megtekintettük a Parlamentet a Big Ben toronyórájával, a gótika csodáját, a Westminster Abbey-t, átsétáltunk a kormányzati negyeden is, végül a közelről szemlélhettük meg a Buckingham Palace előtti őrváltást. Megannyi csoportkép készítése után a St. James park édes mókusait temérdek mogyoróval kényeztettük. A London Eye-ból elénk táruló esti London látványával zártuk a napot.

Elkövetkezett az utolsó szigeti nap. A Madame Tussaud’s panoptikum észveszejtően egyedi, és rendkívül látványos. A szobrok olyan élethűek, hogy néhány öltönyös bábút biztonsági őrnek néztünk. Erre a napra már csak ennyi maradt Londonból, Párizs viszont annál több felfedezetlen látványossággal kecsegtetett.

A francia főváros sokkal nyugodtabbnak bizonyult, mint a fish & chips hazája. A kis napernyős, teraszos kávézók sokasága hívogatta a városba érkezőket. A Notre Dame megtekintése után lehetőségünk nyílt egy kedves kis cukrászdába is betérni. A híres francia macaron (ropogós puszedli, vajkrémmel töltve) tényleg rengeteg ínycsiklandó ízben és színben volt kapható. Miután a gasztronómiai utazáson túljutottunk, ideje volt további látványosságokat is megtekinteni. A diadalív, a Louvre, az Eiffel torony mind romantikus, párizsi hangulatot árasztott. Utazásunk tökéletes zárásaként a teljes városképben az Eiffel torony tetejéről gyönyörködhettünk. Felejthetetlen és rendkívül látványos.

Hazafelé szintén 20 óra utazás várt ránk, este remek érzés volt családjaink nyakába borulni, újra kis hazánkban nyugovóra térni. Hiszen legyen egy ország bármilyen csábító, akár még az időjárás is megszán minket, de sohasem pótolható az az érzés, amikor az ember a saját ágyában hajthatja párnájára a fejét, s családja otthon meleg szeretettel várja haza.