A program második szakaszában a holland diákok két kísérő tanárukkal április 14-től 18-áig jártak Budapesten, ahol a vasárnapi városnézésen megismerkedhettek a Budai várral, a Vajdahunyad-várral és az Andrássy út területével. Majd egy két órás szabadidőn alatt le kellett fotózniuk tíz szobrot. Ezeknek a fotóknak a segítségével a hétfői napon a projekt első napján a holland és magyar vegyes diákokból álló csoportok elkészítették a szobrok új változatát, ahol ők maguk kellett, hogy modellt álljanak. Emellett információt kellett gyűjteniük a budapesti szobrok hátteréről, készítési idejéről, valamint az ábrázolt emberek történelmi jelentőségéről. Így a művészetek keretein belül tartalmas formában bővült tárgyi tudásuk a magyar kultúrát illetően.
A második napon a projekt második felében olyan prezentációt kellett a vegyes csoportoknak alkotniuk, amellyel bemutatták a magyar és a holland kultúra különbségeit. Figyelniük kellett a látható kulturális elemek, azaz az építészeti és az öltözködési stílus különbségeire, és viselkedésbeli eltérések meglétére, valamint a kultúra láthatatlan sajátosságaira is. A felhasznált információk alapján könnyedén be tudták azonosítani, hogy a cserediák kapcsolat során történt személyes tapasztalataik a kultúra mely láthatatlan részeit érintik.

A projekt végére olyan prezentációk születtek, amelyekben a kooperáció különböző stílusai, a megnyilvánulások és megszólalások eltérései is feldolgozásra kerültek anélkül, hogy akadályt okoztak volna a kommunikáció során. Így iskolánknak az a célja, hogy az aktív idegen-nyelv használat fejlesztése mellett a kultúrák sokszínűségét is megmutassa és megtapasztaltassa a diákjaival sikeresen megvalósult. A cserediák kapcsolat az idei tapasztalatok alapján a jövőben is folytatódik.