ez a gomb

Középfokú intézménybe történő beiratkozás folyamata a 2021/2022-es tanévre vonatkozóan

2021-06-18 10:58:56

A SZÜLŐK/TÖRVÉNYES KÉPVISELŐK TEENDŐI

  • Az e-Ügyintézés felületén június 15-től megnyílik a lehetőség a szülők/törvényes képviselők részére, hogy – a középfokú intézménybe felvételt nyert – gyermekeik adatait beküldjék a középiskolába a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) folyamat segítségével.
  • Az adatbeküldésre kétféle lehetőség van:
  1. a) Ha a beiratkozással érintett tanuló általános iskolája használja a KRÉTA rendszert

A szülő/törvényes képviselő az általános iskolai gondviselői azonosítójával és jelszavával bejelentkezik az általános iskola e-Ügyintézés felületére.

Ekkor a rendszer betölti a tanuló általános iskolai KRÉTA rendszerében lévő személyes adatait a felületre, amelyet a szülő/törvényes képviselő ellenőriz, és ha kívánja, módosíthatja, kiegészítheti azokat.

  1. b) A beiratkozással érintett tanuló általános iskolája nem használja a KRÉTA rendszert

A szülő/törvényes képviselő az e-Ügyintézés felületen (https://eugyintezes.e-kreta.hu/) keresztül ideiglenes regisztráció létrehozása után belép a KRÉTA e- Ügyintézés felületére és kiválasztja a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) ügyintézést. A felületen kitölti a gyermek személyes és lakcím adatait, továbbá a szülők/törvényes képviselőkre vonatkozó, valamint a beiratkozáshoz szükséges adatokat.

Mindkét esetben a szülő/törvényes képviselő a felületen kiválasztja az intézményt, ahová a gyermeke felvételt nyert. Az e-Ügyintézés felületén beltöltött/beírt oktatási azonosító, illetve név, születési hely és idő alapján a szoftver a kiválasztott középiskola KRÉTA rendszerébe betöltött KIFIR adatok között megkeresi és azonosítja a tanulót.

Amennyiben megtalálja a tanulót, a rendszer fogadja a középfokú intézmény KRÉTA rendszerébe beküldött adatokat, és dokumentumokat.

Abban az esetben, ha a szülő/törvényes képviselő által megadott adatok alapján a rendszer nem találja meg a tanulót a kiválasztott középfokú intézmény adatbázisában, akkor az e-Ügyintézés felületén egy üzenet jelenik meg a szülő/törvényes képviselő részére, amely felhívja a figyelmet az adatok pontosítására.

Ha a szülő/törvényes képviselő azt tapasztalja, hogy az adatok helyesen kerültek megadásra, de a felületen továbbra is az adat pontosításra vonatkozó figyelmeztetés jelenik meg, akkor kérjük, vegye fel a kapcsolatot az érintett középfokú intézménnyel. A szülők/törvényes képviselők által megadott adatok csak annak a középfokú intézménynek a KRÉTA rendszerében jelennek meg, amely középfokú intézménybe a gyermek felvételt nyert.

A szülők/törvényes képviselők megtehetik, hogy a beiratkozáskor keletkező megszemélyesített

dokumentumokat kinyomtatják, és az aláírt dokumentumok másolatát feltöltik az e Ügyintézés BKI felületének „A döntéshez szükség dokumentumok, igazolások” blokkjába, amely másolatok az adatokkal együtt átkerülnek a középfokú intézmény KRÉTA felületére.

A beiratkozáskor történő személyes megjelenés esetén az eredeti, aláírt példányokat magával tudja vinni a szülő/törvényes képviselő a középfokú intézménybe. Ha a szülő/törvényes képviselő nem tudja kinyomtatni a szükséges dokumentumokat, ebben az esetben a középfokú intézmény feladata ezt elvégezni.

A SZÜLŐK/TÖRVÉNYES KÉPVISELŐK TEENDŐI:

A szülőnek/törvényes képviselőnek a középfokú intézmény tájékoztatása szerint a megfelelő

dokumentumokat be kell mutatnia, a gyermek általános iskolai bizonyítványát pedig le kell adnia. (Ezen információkról a szülők/törvényes képviselők az érintett középfokú intézménytől, illetve az intézmény honlapjáról tájékozódhatnak.)

A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok bemutatásának pontos rendjéről a szülő/törvényes képviselő a középfokú intézménytől informálódhat. Az iskola tájékoztatja a szülőt/törvényes képviselőt, hogy mely dokumentumokat kell benyújtani, illetve mely dokumentumokat szükséges bemutatni a beiratkozás folyamán, és ezeket a beiratkozás napján, vagy a 2021/2022. tanév első tanítási napjáig szükséges megtenni.

Az Óbudai Gimnáziumban

  1. június 23-án 8:00-16:00 között lehet a tanulót beíratni a 2021/2022-es tanév 7. és 9. évfolyamára.

©2020 ÓBUDAI GIMNÁZIUM. MINDEN JOG FENNTARTVA
EGYÜTT AZ ÓBUDAI GIMNÁZIUMÉRT ALAPÍTVÁNY: RAIFFEISEN BANK SZÁMLASZÁM: 12001008-01206078-00100001 TECHNIKAI SZÁM (ADÓ 1 % FELAJÁNLÁSAKOR): 18145034-1-41